fbpx

webszövegaudit

WEBSZÖVEGAUDIT

ELEMZÉS ÉS TANÁCSADÁS

ÜZLETI SZEREPLŐKNEK

MIT ÉRTÜNK

WEBSZÖVEGAUDITon?

A webszövegaudit egy olyan újszerű szolgáltatás, amely a cégeknek/szervezeteknek nyújtott nyelvi támogatás/tanácsadás alapja, kiindulási pontja lehet.

A szövegeid auditjakor egy általunk kidolgozott, többdimenziós szempontrendszer alapján részletesen elemezzük egy adott weboldal és/vagy intranet oldal szövegeit. 

MIT VIZSGÁLUNK az audit során?

Az audit során arra keressük a választ, hogy jól működnek-e a szövegek, vagyis a megfelelő üzenetet közvetítik-e egy adott szervezetről, termékről, projektről?

Azt is vizsgáljuk, hogy a webszövegek illeszkednek-e a célcsoport nyelvhasználatához? Vagyis eléred-e a szövegekkel a vevőidet, a potenciális követőidet?

Elemezzük, hogy a használt nyelvi elemek/eszközök hatékonyan segítik-e a vállalkozást az üzleti célok elérésben, teljesül-e például a hitelesség kívánalma?!

A publikus webfelületek auditja egy összehasonlító elemzést is magában foglal, mely képet ad arról, hogy a szövegek és az abban megfogalmazott kommunikációs üzenetek alapján, hova/hogyan pozícionálja magát a vállalkozás a piacon (akarva vagy akaratlanul)?!

MILYEN SZÖVEGEKET ELEMZÜnK?

A webszövegaudit során a következő felületek szövegeinek elemzését vállaljuk:
weboldal webszövegaudit

TELJES WEBOLDAL

intranet webszövegaudit

INTRANET- OLDAL

landing page webszövegaudit

LANDING PAGE

A webáruházak szöveges tartalmait abban az esetben elemezzük, ha az érintett weboldal működtetője saját termékét értékesíti, és/vagy a termékleírásokat maga készíti el. A gyártótól kapott “konzerv” termékleírások használata esetén a  webszövegaudit nem alkalmazható. 

Intranetoldalak auditjakor azt vizsgáljuk, hogy a szövegek mennyiben támogatják vagy gátolják a vállalkozás által definiált belső kommunikációs célok megvalósulását.

Landing page esetén egy szűkített elemzést készítünk, melyben arra adunk választ, hogy a projekt/termék/szolgáltatás bemutatását vagy értékesítését hatékonyan támogatja-e az  oldalon megjelenő, szöveges tartalom?! 

KINEK SZÓL A WEBSZÖVEGAUDIT?

MIkor ajánlott a webszövegaudit?

webszövegaudit esetek
Ha fokozatos visszaesést tapasztalsz az üzleted működésében.

Ha úgy érzed, hogy a rég megírt szövegeid már korszerűtlenek, és tartasz attól, hogy le fogsz maradni a versenytársak mögött.

Ha úgy érzed, valami nem stimmel, a szöveged nem a célcsoportodnak szól, de inkompetensnek érzed magad ahhoz, hogy változtass, és nem látod a haladási irányt.
Ha fogalmad sincs, hogy jók-e a szövegeid, de érdekelne egy szakértő véleménye.
Ha perfekcionista vagy, és mindig a legjobbra törekszel.

Kifejezetten ajánlott az audit:

új felületek létrehozásakor a publikálást megelőzően

új termék/szolgáltatás bevezetése esetén

imázsváltás esetén

újragondolt üzleti stratégia esetén

piaci lemaradás okainak felderítésekor

Megújuló vállalkozások

Szolgáltatásunkat kifejezetten ajánljuk azoknak a vállalkozásoknak, amelyek a megújulás küszöbén állnak, rég megírt szövegeiket cserélnék újabbra, maira, hogy jól célzott, korszerű üzenetekkel kommunikáljanak célcsoportuk tagjaival.

Új tartalmak készítése előtt

A webszövegaudit bár nem foglalja magában új szövegek elkészítését, viszont biztos alapot ad azokhoz, az új tartalmak elkészítésének fontos kiindulópontja lehet. Az általunk készített elemzés segít kijelölni az irányokat és tartani a fókuszt, vagyis amolyan praktikus szamárvezetőként támogatja a szövegírót a kommunikációs céloknak megfelelő szövegek elkészítésében.

A szövegaudit végterméke

webszövegaudit eredménye

A webszövegaudit eredménye egy jellemzően 10-15 oldalas szakértői vélemény, mely
– egyrészt magában foglalja a jelenlegi szövegek részletes elemzését (beleértve akár a piaci összehasonlítást is),
– másrészt javaslatokat fogalmaz meg az üzleti  vagy a belső kommunikációs célok eléréshez szükséges  módosítások irányára vonatkozóan.

MIT NYERHETSZ?

Miért ránk bízd a webszöveged auditját?

Mert széleskörű tapasztalatunk van a „szövegelés” terén. Több mint egy évtizede foglalkozunk szövegekkel. Az egyik szemünk a tapasztalt online marketingesé, a másik a képzett nyelvészé. Értjük a stilisztikát, a retorikát, tisztában vagyunk a szövegek és a nyelvi elemek hatásmechanizmusával.

A webszövegaudit szempontrendszerét hosszú évek tapasztalata alapján dolgoztuk ki. Sokkal többet adunk egy nyelvhelyességi ellenőrzésnél, a szöveg mélyére nézünk, és komplexen gondolkodunk az adott iparág érvényesülési szempontjait szem előtt tartva. Az általunk megfogalmazott szakértői vélemény nem puffogtat közhelyeket, tűpontos elemzést adunk, és a változatási lehetőségek konkrét megfogalmazását sem spóroljuk meg.

Szakmaiságunk középpontjában a szöveg és a nyelvi tudatosság áll, elhivatottan dolgozunk azért, hogy szakmai hozzáértésünkkel támogassuk a hozzánk fordulók érvényesülését.

Minden partneri együttműködésünk garancia a fentiekre.

A SZOLGÁLTATÁS DÍJA

Tekintve, hogy minden webfelület terjedelme más és más, a szolgáltatás egyedi árakkal vehető igénybe.

A webszövegaudit árszintjét úgy alakítottuk ki, hogy kisvállalkozások számára is megfizethető, elérhető legyen.

Kérj ajánlatot most űrlapunkon, csak egy perc!

WEBSZÖVEGAUDIT ÉS SZÖVEGÍRÁS

Ha a webszövegaudit a szövegek újraírásának igényét fogalmazza meg, de nincs szövegíród, fordulj hozzánk bizalommal! 

A Lingvi BEUGRÓ SZÖVEGÍRÓ szolgáltatása alkalmi együttműködéssel is igénybe vehető. 

(Visited 95 times, 1 visits today)